Ahad, 22 September 2013

Kaunter-kaunter perkhidmatan sepanjang KHIDMAH 2013

BATU CAVES 21 September 2013 – HALUAN MALAYSIA melalui Biro Pemudanya telah menabur bakti kepada masyarakat di sekitar Pinggiran Batu Caves, Batu Caves, Selangor, dalam program Khidmat Kemasyarakatan (KHIDMAH) 2013.

Pada sesi petang KHIDMAH 2013, Biro Khidmat Guaman dan Kelab Kesihatan Haluan telah bersinergi dalam memberi perkhidmatan-perkhidmatan guaman dan kesihatan kepada para pengunjung KHIDMAH 2013.

Aktiviti-aktiviti ini adalah rentetan dan kesinambungan kepada aktiviti motivasi pelajar rendah, motivasi pelajar menengah dan seminar keibubapaan yang telah dilaksanakan pada sesi pagi KHIDMAH 2013.
  
Klinik Khidmat Nasihat Guaman
Melalui kaunter nasihat guaman, Biro Khidmat Guaman telah menyediakan peguam-peguam dari kalangan ahli-ahli HALUAN MALAYSIA bagi memberikan nasihat-nasihat guaman yang praktikal. Sepanjang KHIDMAH 2013 ini, isu-isu perundangan yang ditimbulkan telah banyak berkisar tentang isu perwarisan, penjualan dan pembelian hartanah dan sebagainya.

Klinik Pemeriksaan Kesihatan
Sebagaimana yang dijangka, kaunter pemeriksaan kesihatan di bawah kendalian Kelab Kesihatan Haluan telah mendapat sambutan yang hangat. Pelanggannya terdiri daripada orang ramai yang seawal usia awal belasan tahun dan selanjut usia 80-an. Mereka semuanya telah disantuni oleh tujuh orang paramedik dan dua orang pegawai perubatan.

Kaunter Aduan Majlis Perbandaran Selayang
Selain daripada kaunter nasihat guaman dan pemeriksaan kesihatan daripada HALUAN MALAYSIA, Majlis Perbandaran Selayang melalui Jabatan Korporatnya telah juga dijemput untuk membuka kaunter aduannya. Kaunter aduan itu berperanan untuk menerima dan memantau aduan-aduan yang pelbagai daripada penduduk sekitar. Kaunter ini turut mendapat sambutan yang menggalakkan daripada masyarakat.

Slot petang bagi KHIDMAH 2013 turut diserikan oleh penglibatan Kolej Teknologi Darulnaim, iaitu sebuah kolej pendidikan swasta, yang turut membuka kaunter penerangan. Banyak maklumat-maklumat mengenai peluang-peluang pendidikan di kolej berkenaan, yang telah dikongsikan kepada para remaja dan ibubapa yang telah mengunjungi kaunter tersebut.

Hampir setiap peserta yang telah mendapatkan perkhidmatan di kaunter-kaunter tersebut telah dihadiahkan dengan buku-buku yang telah disumbangkan oleh PTS Bookcafe Sdn Bhd.
Kaunter Pendaftaran Relawan Haluan

Beberapa ketika sebelum azan Asar dikumandangkan, slot kaunter-kaunter perkhidmatan tersebut pun melabuhkan tirainya, dengan meninggalkan banyak kesan-kesan positif kepada para pengunjung KHIDMAH 2013 tersebut.

Tiada ulasan: