Isnin, 23 September 2013

Perlawanan bola sepak persahabatan semasa KHIDMAH

BATU CAVES 21 September 2013 – Program dan aktiviti pemuda tidak sempurna tanpa aktiviti sukan dan rekreasi. Pada KHIDMAH 2013, perkara yang sama adalah tidak terkecuali.

KHIDMAH 2013 adalah suatu program khidmat kemasyarakatan yang dianjurkan secara bersama oleh Pejabat Ahli Majlis Zon 9 Majlis Perbandaran Selayang, Biro Pemuda HALUAN MALAYSIA dan Surau Al-Kahfi Pinggiran Batu Caves

Pada penghujung sesi sebelah petang, telah diadakan perlawanan persahabatan bola sepak 7 sebelah, di antara Biro Pemuda HALUAN MALAYSIA dengan Biro Pemuda Surau Al-Kahfi.
Tim Haluan Gombak

Bergambar sebelum perlawanan bermula
Perlawanan telah berlangsung secara sengit, tetapi dalam suasana yang mahabbah dan penuh ukhuwwah. Kedua-dua pihak saling membuat serangan-serangan yang merbahaya dari segenap penjuru kiri, kanan dan tengah.

Pasukan Biro Pemuda Surau Al-Kahfi telah menjaringkan gol pertama perlawanan sebelum pasukan Biro Pemuda HALUAN MALAYSIA telah membalas dengan menyumbat masuk dua gol kemudiannya. Keputusan pada separuh masa yang pertama, ialah 2-1 memihak kepada Biro Pemuda HALUAN MALAYSIA. 

Rentak perlawanan telah ditingkatkan pada separuh masa yang kedua. Pemain-pemain simpanan telah dibawa masuk oleh kedua-dua pihak bagi menyempurnakan strategi perlawanan masing-masing.

Hasilnya, tiga lagi gol telah dihasilkan pada separuh masa yang kedua tersebut, menjadikan keputusan akhir ialah 4-2 memihak kepada Biro Pemuda HALUAN MALAYSIA.

Penjaring-penjaring gol di pihak HALUAN MALAYSIA ialah Ashraf, Ar-rashid, Safwan dan Huzaifah. Manakala penjaring gol di pihak Surau Al-Kahfi pula ialah Muhd Faiz dan Mohd Firdaus. Kesemua mereka beserta dengan keseluruhan pemain di kedua-dua pasukan telah bermain dengan cemerlang.

Pihak penganjur-penganjur mengucapkan tahniah kepada kedua-dua pasukan yang telah menunjukkan prestasi perlawanan yang menarik, di samping mengekalkan akhlak Islam masing-masing.

Tuan A. Rahim Bin Kasdi, selaku Ahli Majlis Zon 9 Majlis Perbandaran Selayang telah berbesar hati menyampaikan hadiah-hadiah kepada kedua-dua pasukan.


Tiada ulasan: